زمان بومی‌سازی کتابخانه‌های هوشمند فرارسیده است «لی‌لی» آماده پخش می‌شود آغاز فعالیت رادیو محرم برای هشتمین سال آغاز اکران «نذر بی‌بی» هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم واکنش تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» به حواشی آقای رئیس جمهور، آینه در کربلاست جایزه اصلی کارلوی واری مستند «نگاهی ناگهانی به چیز‌های عمیق تر» رسید درگذشت «جان لاندو» تهیه‌کننده برنده اسکار حسینیه‌ای به وسعت ایران | بررسی ویژه‌برنامه‌های سیما در محرم ۱۴۰۳ اعجاز ایجاز ادبیات الکترونیک: ادبیات سخت پیما چون قضا از آسمان نزول می‌کند ... | احوال امام حسین (ع) از مرگ معاویه تا رسیدن به کربلا، به روایت نثر‌های کهن فارسی پیام خانه سینما به «مسعود پزشکیان» رییس جمهور منتخب صدور پروانه ساخت «انتخاب من» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ آمار فروش سینما در هفته سوم تیر ماه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | فروش سینما از مرز ۶۰۰ میلیارد گذشت محرم در قاب مستند | معرفی مستند‌هایی با موضوع آیین‌های محرم و عاشورا آثار راه‌یافته به بخش «فیلم» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد + اسامی
سرخط خبرها

رونمایی کتاب شعر «خادم گلدسته‌ها» در حرم رضوی

  • کد خبر: ۱۱۴۱۸۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
رونمایی کتاب شعر «خادم گلدسته‌ها» در حرم رضوی
کتاب «خادم گلدسته‌ها» مجموعه اشعاری کودکانه در وصف حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی با حضور شاعر و جمعی از کودکان رونمایی شد.

گروه مشهد | شهرآرانیو؛ لیلا خیامی، شاعر کودک و نوجوان در مراسم رونمایی کتاب «خادم گلدسته‌ها» با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) منوط بر حضور در حرم مطهر رضوی و تبرک جستن از ضریح منور نیست، اظهار کرد: تمام کودکان از جغرافیای سراسر کشور و جهان با ارتباط قلبی با امام رضا(ع) می‌توانند این امام همام را زیارت کنند.

وی با بیان اینکه کتاب «خادم گلدسته‌ها» دارای تصویرسازی‌های زیبا و متشکل از اشعار ساده و کودکانه امام رضایی است، ادامه داد: سرودن شعر برای کودکان بسیار دشوار است، چرا که از هر واژه و کلمه‌ای نمی‌توان برای رساندن معنا و مفهوم موضوع به کودکان استفاده کرد بلکه باید از واژه‌های ساده و عامیانه بهره برد.

شاعر کتاب «خادم گلدسته‌ها» خاطرنشان کرد: ابتدا برای سرودن شعر کودکانه، شاعر در ذهن خود باید تصویری از کودکان همچون دویدن و بازی کردن در صحن و سرای حرم مطهر، مبهوت شدن پرواز کبوتران و ... داشته باشد تا بتواند اشعار دلنشین و جذابی بسراید.

خیامی در ادامه به‌نشر را انتشاراتی قوی و حرفه‌ای در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: این کتاب برای بچه‌های گروه سنی ب و ج (دبستان) در قالب شعر‌هایی کودکانه با موضوعات آداب زیارت، حس و حال کودکان در صحن وسرا و معرفی کتابخانه آستان قدس رضوی نگاشته شده است و سعی کرده‌ام در این کتاب زیارت را به شکل‌های مختلف برای بچه‌ها تداعی کنم.

کتاب «خادم گلدسته‌ها» مجموعه اشعاری کودکانه است در وصف حضرت رضا(ع)، حرم مطهر ایشان و زیارت امام رضا(ع) که از منظر ساختاری حجم اثر برای مخاطب مناسب و از سلامت و قوت زبانی بهره‌مند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->